Ze względu na branżowy zakaz reklamy działalności medycznej, reklama internetowa dla medycyny jest mocno ograniczona. Utrudnia to docieranie do nowych pacjentów i zachęcanie ich do nawiązywania kontaktu z placówką medyczną. Na szczęście nie wszystkie kanały, gdzie można korzystać z płatnych reklam, zostały obwarowane restrykcyjnymi zakazami. Dobra agencja zajmująca się marketingiem medycznym wie, jak wykorzystać te, które jeszcze pozostały, a z innych uzyskać maksimum możliwych korzyści.
Jak zarządzać kampanią reklamową, by nie okazała się zbyt kosztowna i jednocześnie pomogła osiągnąć cele marketingowe ważne dla placówki medycznej?
Reklama internetowa dla medycyny — zamknięte i uchylone drzwi prowadzące do nowych i byłych pacjentów
Choć wspomniane ograniczenia mocno skomplikowały pracę agencji marketingowych odpowiedzialnych za zlecone im kampanie reklamowe, to pozostało kilka opcji do wyboru. Owszem, do ich wykorzystania niezbędna jest odpowiednia wiedza i doświadczenie, ale nie powinno to stanowić bariery dla placówek medycznych, którym zależy do docieraniu ze swoją ofertą do jak największego grona potencjalnych pacjentów. Google Ads dla medycyny to nadal dobry kanał w zdobywaniu nowych pacjentów.
Działania marketingowe, które nie są już dostępne
Do działań związanych z reklamowaniem usług medycznych, które są już niedostępne, należą między innymi:
Profilowanie grupy docelowej
Niestety, czasy, gdy można było kierować reklamy medyczne do odbiorców o konkretnym profilu, na ten moment można uznać za przeszłość. Dziś nie da się określić listy osób, które mają zobaczyć przeznaczoną dla nich informację i tym samym tego rodzaju działania przestały mieć jakikolwiek sens.
Remarketing
Podobnie jest z trafianiem z ofertą do osób, które choć raz odwiedziły stronę internetową placówki medycznej, by przypomnieć im o sobie i zachęcić do ponownego kontaktu. Oznacza to, że reklama internetowa dla medycyny w formie remarketingu też jest niedostępna.
Subiektywne zapewnienia i obietnice
Choć zwykle jest to stwierdzenie przynajmniej w pewnym stopniu subiektywne, to również reklamowanie siebie jako najlepszego lekarza w okolicy również jest zabronione. Podobnie jak obiecywanie konkretnych rezultatów zabiegów już na etapie samych informacji zawartych w reklamie.
Reklamowanie wybranych form leczenia
Mowa tu między innymi o leczeniu uzależnień i to wszystkich możliwych od alkoholizmu po lekomanię. W reklamie nie może też być mowy o poszczególnych etapach terapii.
Systemy reklamowe Google Ads — jak je wykorzystać w pozyskiwaniu nowych pacjentów
Skoro tak wiele jest ograniczeń, to czy istnieją jakiekolwiek sposoby na to, by branża medyczna skorzystała z pozycjonowania swoich usług dzięki płatnej reklamie?
Na szczęście okazuje się, że pod pewnymi warunkami większość usług medycznych może korzystać z systemu reklamowego Google Ads.
Uchwała Naczelnej Rady Lekarskiej, choć zakazuje typowej reklamy lekarzy i usług medycznych, to nie zabrania informowania o prowadzonej działalności medycznej. Do tego jednak niezbędne jest używanie odpowiedniego języka, odmiennego od tego stosowanego w typowej reklamie.
W praktyce oznacza to, że należy skupić się na informowaniu, a nie zachwalaniu usług medycznych jako najlepszych i pozwalających osiągnąć spektakularne rezultaty. Tym samym niedopuszczalny jest język perswazji znany z typowych tekstów reklamowym.
Akceptowalne są natomiast istotne dane, które pomagają w podjęciu decyzji o skorzystaniu z usług wybranej placówki medycznej. Oznacza to, że ocenę ich jakości należy pozostawić pacjentowi, a przekazanie informacji na temat możliwych korzyści i efektów zabiegu pozostawić na czas konsultacji medycznej w gabinecie.
AI a prowadzenie kampanii Google Ads dla medycyny
Odkąd pojawiła się możliwość korzystania ze sztucznej inteligencji i opartych o nią metod działania, warto i to wykorzystać w kampaniach reklamowych Google Ads. Automatyzacja pozwala obniżyć koszty i uzyskać bardzo dobre rezultaty sprzedażowe. AI dba też o właściwy dobór reklam względem słów kluczowych, co mimo wspomnianych wcześniej ograniczeń, pozwala na dotarcie do określonej grupy odbiorców.
Podobne artykuły
Hydratacja i zdrowie nóg: rola wody w zapobieganiu żylakom
Punkt pobrań krwi Łódź – kompleksowa diagnostyka laboratoryjna
Produkcja suplementów diety – od koncepcji po gotowy produkt